Deniz ŞENVAR PEKİN Avukat / Yönetici Ortak
Cemre GÜLER Avukat
[email protected]
14 Mayıs 2018
A-
A+
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (“MERSİS”) Gümrük ve Ticaret Bakanlığı nezdinde oluşturulmuş bir merkezi ortak veri tabanı sistemidir. MERSİS’in kullanım amacı şirket ile ticari işletmeler ve şubelerin kayıt, değişiklik ve terkin işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesinin ve ticaret sicili kayıtları ile tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin düzenli olarak depolanarak elektronik ortamda sunulmasının sağlanmasıdır. Böylece, tüm tüzel kişilikler ve diğer ekonomik birimler (tacir, serbest meslek erbabı, meslek örgütleri, dernek, vakıf, sendikalar, odalar, birlikler ve bunların üst kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları) tekil numara ile bir sistemde birleştirilerek kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilgiler tek noktadan sağlanabilmektedir.
Türkiye genelinde 01.01.2015 tarihi itibariyle 238 ticaret sicil müdürlüğü MERSİS uygulamasına geçmiş olup, İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü nezdinde ise 07.05.2018 tarihine kadar yalnızca şirket kuruluşları için başvuru işlemleri MERSİS uygulaması üzerinden gerçekleştirilmekteydi.
İstanbul Ticaret Odası’nın resmî web sitesi http://www.ito.org.tr üzerinden yapılan duyuru ile 07.05.2018 tarihinden itibaren artık İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü nezdinde her türlü ticari şirket, şube ve işletmelere dair yapılacak tüm kayıt, değişiklik ve terkin işlemlerinde öncelikle MERSİS üzerinden başvuru yapılmasının, gerektiği belirtilmiştir. Başvuru sonrasında MERSİS tarafından oluşturulan başvuru numarası ile İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne tescile ilişkin belgelerin elden sunulması gerekmektedir.
MERSİS’in Getirdiği Yenilikler
Yayınlara dön