Alp ÇAL Avukat / Arabulucu / Ortak
Hakan GÜNDEŞ Kıdemli Avukat
[email protected]
15 Eylül 2020
A-
A+
COVID-19 salgını tüm dünyada devam etmekte ve pek çok kişinin hastalanmasına neden olmaktadır. Böylesine yaygın bir salgında işverenler tarafından en çok sorulan soru, çalışanlarında COVID-19 tespit edilmesi halinde ne yapmaları gerektiğidir. Bu konu ile ilgili soruların cevaplarını, mevcut bilgiler çerçevesinde, işverenlere genel olarak değerlendirmelerinde yardımcı olması ve yol göstermesi amacıyla makalemizdeki tabloda olabildiğince derlemeye çalıştık. Ancak pandemi döneminde bulgu, bilgi ve tedbirlerin sürekli değiştiği dikkate alınmalı ve tabloda yer alan değerlendirmelerin an itibariyle genel olarak bir tespit amacı taşıdığı ve hukuki bir görüş verme amacı taşımadığı unutulmamalıdır. Herhalükarda, her bir olay ve konu özelinde, durumun değerlendirilmesi gerekeceğini ve güncel düzenlemeler çerçevelerinde konunun uzmanlarından görüş almanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.
Çalışanın COVID-19 hastalığı şüphesi bulunuyorsa çalışan ne yapmalıdır, hastalık hakkında kimlere bildirimde bulunulacaktır?
Hastalıktan etkilenen çalışanın atıkları için ne yapılması gerekir?
Çalışanın COVID-19 hastalığı tanısı bulunuyorsa kimlere bildirimde bulunulacaktır?
Hastaneye yönlendirilen çalışan, hastalık belirtisi göstermiyorsa işe dönebilir mi?
Çalışanın raporlu (hastaneden alınan sağlık raporu çerçevesinde) olduğu dönemde işveren ücret öder mi?
Karantinadaki raporlu çalışan, uzaktan çalışabilir mi?
Hastaneler rapor vermekten kaçınabilir mi?
Çalışan rapor almaz veya alamaz ise, karantinada çalıştırılması mümkün müdür?
Çalışanların test sonuçlarının, ateş ölçüm değerlerinin vs. saklanması Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uygun mudur?
Sağlık verileri işlenirken ilgili kişiye bilgilendirmede bulunulmalı mıdır?
İlçe Sağlık Müdürlüğüne yapılacak bildirimler için çalışanın onayını almak gerekir mi?
Başvurulan işyeri sağlık personeli ve personelin çalıştığı mekân için tedbir almak gerekir mi?
Eğer çalışanın COVID-19 hastası olduğu doğrulanırsa diğer çalışanlar ve işyeri için hangi önlemlerin alınması gerekir?
İşverenin, diğer çalışanları, işyerinde COVID-19 tespit edildiği ile ilgili bilgilendirme yükümlülüğü var mıdır? Varsa, bu bilgilendirmede nelere dikkat edilmelidir?
Bir işveren, bir çalışanın virüs taşıdığını meslektaşlarına/diğer çalışanlarına açıklayabilir mi?
Diğer çalışanlar kendilerinde de belirtiler çıktığında bunu bildirmekle yükümlü müdür?
Çalışanda COVID-19 tespit edilirse diğer çalışanların işten kaçınma hakkı var mıdır?
COVID-19’a yakalanmak iş kazası olarak değerlendirilebilir mi?
COVID-19 tanısı ile tedavisi yapılan çalışanın işe dönüşünde neler yapılması gerekmektedir?
İş yerinde COVID-19 salgının kontrolü amacıyla bir görevlinin belirlenmesi gerekir mi?
İş yerinde COVID-19 salgınının kontrolü için görevlendirilecek olan personelin görevleri nelerdir?
Yargıtay 21. Hukuk Dairesinin E. 2018/5018 K. 2019/2931 numaralı, 15.4.2019 tarihli kararı
Yayınlara dön